Τρίτη 16 Απριλίου 2013

Συνέντευξη Ζακ Στεφάνου

Οι ιστορίες των άλλων είναι κομμάτι που συμπληρώνει το δικό μου παζλ


-Διαβάζοντας κάποια πράγματα για σένα , είδα ότι έχεις πει, ότι στον ελεύθερο σου χρόνο σου αρέσει να ακούς τις ιστορίες των άλλων. Γιατί ;Σου αρέσει να ακούς περισσότερο και να συγκρίνεις ή ακόμα και να κρίνεις αν αυτές οι ιστορίες που άκουσες είναι αληθινές;
-Δεν προσπαθώ να δω αν είναι αλήθεια, δεν με νοιάζει και αν είναι ψεύτικες οι ιστορίες, μου αρέσουν ως πηγή έμπνευσης. Όπως διαβάζεις ένα βιβλίο και υπάρχουν μερικοί άνθρωποι που το έχουν παρά πολύ αυτό. Μου αρέσει να μιλάω και εγώ αλλά οι εμπειρίες της ζωής μου είναι λίγες μέσα σε αυτά τα 30 χρονιά,oι ιστορίες των άλλων είναι κομμάτι που συμπληρωνει το δικό μου παζλ και προσπαθώ να τις εντάξω στα δικά μου τραγούδια, γιατί τα τραγούδια μου είναι αυτοβιογραφικά οπότε είναι σαν πηγή έμπνευσης και πολλές φόρες επειδή γράφω και βιβλία και διηγήματα τις αναφέρω τις ιστορίες σε φίλους και μου συμπληρώνουν  ιδέες το πως θα μπορούσε να εξελιχθεί μια ιστορία .

-Τις χρησιμοποιείς δηλαδή για σένα.
-Ναι ,ναι κάπως έτσι.

-Έχεις πει κάπου, ότι στα τελευταία σου θα ήθελες να ακούς μουσική του Ravi Shankar γιατί έτσι; Σου αρέσει ο ήχος από το sitar; Θα το έβαζες ή το έχεις βάλει σε κάποιο από τα τραγούδια σου;
-Προς το παρόν όχι γιατί νομίζω ότι είναι μια πολύ μεγάλη υπόθεση ,όπως μου αρέσει π.χ. η ελληνική παραδοσιακή μουσική αλλά δεν έχω δοκιμάσει να την εντάξω γιατί είμαι άσχετος πάνω σε αυτή την μουσική. Υπάρχουν άνθρωποι που από μικρή ηλικία παίζουν λαούτο, γκάιντα, κλαρίνο και διάφορα άλλα ελληνικά όργανα ή ελληνοποιημένα όργανα τα όποια δεν μπορώ να τα ανταγωνιστώ και ούτε και να τα καταλάβω .Θα έπρεπε να ασχοληθώ 10-15 χρόνια για να μπορέσω να τα εντάξω όπως και με την ινδική μουσική νιώθω ένα δέος γιατί είναι τελείως διαφορετικό πράγμα παρά το γεγονός ότι ο Στέλιος Καζαντζίδης πήρε στοιχεία ινδικής μουσικής και διάφοροι άλλοι Έλληνες, αλλά αυτή την μουσική του Ravi Shankar που είναι η κλασσική τους μουσική δεν μπορώ να την καταλάβω αλλά μου φαίνετε ότι έχει πολύ μεγάλη ιστορία .

-Θα την έβαζες σε δικό σου τραγούδι;
-Κοίτα το έχουν κάνει οι Beatle επομένως δεν θα ήταν πρωτότυπο.

-Για πες μου για την μΠάντα Κοάλα. Είναι η συνέχεια του Ζακ ή είναι ένα project πιο ροκ;
-Δεδομένου ότι φρόντισα να το ξεχωρίσω δηλαδή ήταν Ζακ Στεφάνου και η μΠάντα Κοάλα είναι ένα project ξεχωριστό. Αυτήν την στιγμή είναι σε αδράνεια το συγκρότημα βέβαια έχουμε κάνει ένα δίσκο και θα δούμε τι θα γίνει στο μέλλον .Αλλά σε κάθε περίπτωση προσπαθήσαμε να κάνουμε κάτι ξεκάθαρο, γιατί αν κάνεις τα πάντα ,έχεις δηλαδή πολλές ταυτότητες ταυτόχρονα είναι δύσκολο γιατί ο κόσμος θέλει να βλέπει μια ταυτότητα για να μπορεί να το ονομάσει αυτό. Πράγμα που δεν μου αρέσει και μουσικά δεν με εκφράζει αλλά είναι πιο εύκολο να λες ο Ζακ Στεφάνου είναι  ένας καλλιτέχνης ο οποίος μπορεί να κάνει διάφορα αλλά όχι ταυτόχρονα. Οπότε αυτό ήταν ένα project με πιο εξωστρεφή χαρακτήρα, το χαρήκαμε αυτό, μας άρεσε και είχαμε μια αρκετά καλή επιτυχία στο κοινό που ακούει αυτή την μουσική.Ίσως έπρεπε να το συνεχίσουμε και να επιμείνουμε παραπάνω αν θέλαμε παραπάνω κόσμο αλλά λόγο των σπουδών μου έχει μείνει λίγο μετέωρο.

-Στην Αφίσα σου λέει η «Η Άγια Φρίκη» .Για πες μου γι’ αυτό.
-Ήταν ένα αστείο που κάναμε σε μια φωτογράφιση, μου είχε πει ο φωτογράφος πάρε μια φρικαρισμένη φάτσα  και αφού βγήκε η φωτογραφία σκέφτηκα να με κάνω και άγιο και θα συμβολίζει όλο αυτό το πράγμα που τραβάμε όλοι μας, την φρίκη που ζούμε και την αγιοποιώ προς ευφημισμό, όπως ο ειρηνικός ωκεανός που δεν είναι ειρηνικός. Γιατί δεν είναι και ότι οποιό άγιο να «τρως φρίκη».

-Δεν είναι δηλαδή ο τίτλος από τον νέο σου δίσκου.
-Όχι είναι ο τίτλος της παράστασης που κάνω.

-Ο νέος δίσκος πότε θα βγει;
-Δεν ξέρω γιατί έχω τις σπουδές μου αυτή την στιγμή αλλά και όταν βγει δεν ξέρω πως θα είναι . Ίσως να ακολουθήσω τον τρόπο του Σπύρου Γραμμένου ,να τα βγάλω δωρεάν στο ιντερνέτ δηλαδή, να ακολουθήσω την μόδα των καιρών γιατί η δισκογραφία δεν αποδίδει πια, διότι δεν μπορέσαμε να πείσουμε τον κόσμο για την πνευματική ιδιοκτησία, κάτι που είναι άυλο ότι έχει αξία.Έγιναν λάθη μη αναστρέψιμα.

-Δεν πιστεύεις ότι τώρα είναι καλυτέρα που έγιναν έτσι τα πράγματα και δεν θα βγαίνουν πια τα τραγούδια σε cd;
-Κοίταξε μια ηχογράφηση έχει ένα κόστος γιατί αυτό που ακούει ο μέσος  ακροατής πχ το μπάσο να σκάει και μια κιθάρα που ακούγεται ωραία γίνονται από μηχανήματα που έχουν ένα κόστος που πρέπει να πληρωθεί .Μπορεί να διαφωνεί κάποιος με αυτό το πράγμα αλλά αυτό είναι.Όλοι αυτοί οι άνθρωποι που δουλεύουν πρέπει να πληρωθούν και έχει ένα κόστος. Γι’ αυτό λοιπόν προσπαθώ να βρω μια φόρμουλα και να περιορίσω το κόστος ώστε να είναι ποιοτικό το υλικό και να βγει στο κόσμο σε κάποια προσιτή τιμή ή ακόμα και δωρεάν ώστε να μπορώ εγώ να κάνω συναυλίες και εμφανίσεις.

-Όσον αφορά την μουσική τι σου αρέσει να ακούς στον ελεύθερο σου χρόνο, τι σε ανεβάζει ή τι σε κατεβάζει ανάλογα;
-Έχω πάρα πολύ μουσική και έχω ακούσει πάρα πολύ μουσική τα τελευταία χρόνια. Τώρα θα έλεγα ότι ακούω περισσότερο Αγγλική μουσική.

-Brit pop δηλαδή;
-Ναι Brit pop αλλά και ποιο πειραματικά πράγματα. Από Radiohead και Muse μέχρι Grunge που άκουγα σαν 17χρονος η οποία επιστρέφει αυτό τον καιρό και σιγά σιγά  επίσης αρχίζω να ακούω και μουσική που δεν άκουγα από παλιά όπως classic rock.Από Έλληνες μου αρέσουν πολύ ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, ο Γιάννης Αγγελάκας, ο Σωκράτης Μάλαμας και ο Παύλος Παυλίδης. Έχω κολλήσει με την Tri hop που δεν την άκουγα όταν ήταν στα πάνω της το ‘90 και η Drum NBass για κάποιο πάρτι μου αρέσει αλλά και η Dubstep μου αρέσει που υπάρχει σαν κάτι καινούριο αλλά έχει 80% σκουπίδι.

-Σε ευχαριστώ πολύ.
-Και γω .



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου